torsdag 2 juli 2009

میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به مردم ایران
«مسئولیت تاریخی ما ادامه اعتراض است»

میرحسین موسوی اعلام کرد که به همراه «اکثریتی از جامعه»، دولت برآمده از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را «مشروع» نمی‌داند و به اعتراض‌های خود همچنان ادامه خواهد داد.
آقای موسوی پس از مهدی کروبی دومین نامزدی است که «دولت جدید» جمهوری اسلامی را «نامشروع» می‌داند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز در بیانیه‌‌هایی این دولت را «فاقد مشروعیت» اعلام کرده‌اند.
شورای نگهبان دوشنبه شب با تائید نتایج انتخابات، محمود احمدی‌نژاد را پیروز آن اعلام کرده است.
آقای موسوی که بارها خواستار ابطال نتایج انتخابات شده است، در نامه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرد، از مردم ایران خواست که «از ثمربخش بودن اعتراضات قانونی خود ناامید» نشوند.
موسوی: «ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و مافوقشان، میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند»
نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران نوشته است که «ما ناامید نشویم، این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد. امید به آینده، رساترین اعتراض ماست.»
در بخش دیگری از این نامه تاکید شده که از این پس با دولتی مواجه خواهیم بود که «پشتوانه ضعیف مردمی و اخلاقی» دارد و از این دولت انتظاری جز «بی‌تدبیری، قانون‌گریزی، عدم شفافیت، تخریب ساختارهای تصمیم‌گیری و تدوام سیاست‌های ویرانگر اقتصادی نداریم.»
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین افزوده که «متقلبان و دروغگویان تنها به نیت تحمیل منویاتشان در پشت نام قانون سنگر گرفته‌اند.»
آقای موسوی در نامه خود هشدار داده که «خطر در پیش است. نظامی که به مدت ۳۰ ‌سال به اعتماد مردم متکی بود، نمی‌تواند یک شبه قوای امنیتی را جایگزین این نقطه اتکا کند.»
وی از مردم ایران خواسته که برای فعالیت‌های سالم مدنی خود «منتظرتشویق و کمک دولتی که وجاهت خود را از دست داده است» نباشند.
آقای موسوی تاکید کرده است: «مسئولیت تاریخی ماست که به اعتراض خود ادامه دهیم و از تلاش برای استیفای حقوق مردم دست بر نداریم.»
نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران نوشته است که «ما ناامید نشویم، این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد. امید به آینده، رساترین اعتراض ماست»
او به هواداران خود توصیه کرده که «فریب شعارهای ساختارشکنانه» را نخورند و از تمامی «نهاد‌های تصمیم‌گیر نظام» خواست که همچون شورای نگهبان عمل نکنند.
آقای موسوی در بخش دیگری از نامه خود خطاب به مردم ایران نوشته است که «در ابتدا هدف همه ما از شرکت در انتخابات آن بود که عقلانیت دینی به فضای مدیریت کشور بازگردد، لیکن در میانه مسیر به اهدافی بسیار بلندتر هدایت شدیم. ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و مافوقشان، میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند.»
وی همچنین افزوده که در این راه «نباید هیچ فرصتی برای روشن‌تر شدن ابعاد این دروغ و تقلب بزرگ و پی‌آمدهای تلخ آن از دست برود.»
آقای موسوی تصریح کرده که «من نمی توانم بر سر حقوق و آرای پایمال شده مردم معامله یا مصالحه کنم.»
وی در پایان نامه خود به تشکیل جمعیتی اشاره کرده که هدف آن «صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات گذشته از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی» است.
آن‌طور که آقای موسوی در نامه خود آورده است، این جمعیت همچنین قصد دارد مطالباتی از قبیل « «توقف برخوردهاى امنیتى، فوق امنیتى و نظامى با مسائل انتخاباتى»، «رعایت اصل ۲۷ قانون اساسى در مورد آزادى تجمعات» و «آزادى مطبوعات و رفع توقیف از آنها» را پیگیری کند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar